لطفا جهت تماس با آگهی دهنده فقط از طریق اطلاعات تماس آگهی اقدام نمایید.

ویدکس ایران

نوع شرکت/مدرک : بهداشت ودرمان
نام مدیر عامل : . .
تلفن های تماس شرکت : 02166908204 - 02166908205
آدرس شرکت : تهران - تهران - بلوار کشاورز،تقاطع جمالزاده ، ساختمان کوثر ،طبقه 4، واحد 18، سمعک نیوشان
وبسایت/وبلاگ : ورود به وبسایت

شرح خدمات : ویدکس ایران توزیع کننده سمعک دیجیتال/سمعک هوشمند/سمعک وایرلس کمپانی ویدکس در سال 1956 میلادی به کوشش آقایان توفلم و وسترمن در کشور دانمارک تاسیس شد و هم اکنون در بیش از 150 کشور جهان دارای نمایندگی توزیع محصولات و خدمات پس ا ز فروش می باشد. این کمپانی با بیش از نیم قرن تجربه ، از پیشگامان طراحی و تولید جدیدترین سمعک های دیجیتال در دنیا بوده و امروزه با بهره گیری از تکنولوژی مدرن و فناوری روز دنیا گامی جدید در زمینه عرضه سمعک های هوشمند و وایرلس برداشته و با ارائه محصولات جدید و خدمات منحصر به فرد خود از قبیل 2 سال گارانتی بی قید و شرط بین المللی و 10 سال خدمات پس از فروش توانسته است رضایت خاطر کامل استفاده کنندگان را فراهم سازد. نمایندگی انحصاری این کمپانی در کشور ایران به نام ویدکس ایران (پرشیا سمعک ) از سال 1380فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و با داشتن بیش از 370 نمایندگی معتبر در سراسر ایران و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی بی قید و شرط بین المللی توانسته است گامی هرچند کوچک در راستای ارائه خدمات به مددجویان عزیز بردارد . سمعک دیجیتال سمعک هوشمند سمعک هوشمند وایرلس ملحقات سمعک анализ сайта Joomla перенести сайт на joomla 2.5 ایمیل پرینت BRAVO: برخورداری از تکنولوژی سمعک های فول دیجیتال کیفیت و وضوح بالای گفتار مناسب در تجویز برای انواع و مقادیر مختلف کم شنوایی امکان استفاده از ولوم کنترل به صورت اختیاری دارای آلارم ویژه اتمام باطری قیمت بسیار پایین و متناسب با هر بودجه анализ сайта Joomla перенести сайт на joomla 2.5 ایمیل پرینت BRAVISSIMO: برخورداری از تکنولوژِی پیشرفته سمعک های فول دیجیتال دارای 4 باند و 3 کانال فرکانسی قابل تنظیم کیفیت و وضوح بالای گفتار به ویژه در محیط های شلوغ و پر سروصدا دارای مدارات ویژه ضد فیدبک و اصوات مزاحم امکان برخورداری از DIRECTIONAL MICROPHONE جهت افزایش درک گفتار آلارم ویژه اتمام باطری قیمت بسیار پایین متناسب با هر بودجه Flash: برخورداری از تکنولوژی پیشرفته سمعک های فول دیجیتال هوشمند داینامیک دارای 5 باند و 5 کانال فرکانسی قابل تنظیم برخورداری از سیستم فیدبک کنسلینگ 5 کاناله با قابلیت حذف سوت و اصوات مزاحم امکان تنظیم 4 برنامه برای سمعک برخورداری از sensogram و امکان ارزیابی شنوایی با استفاده از سمعک بر روی گوش آنتی موبایل برخورداری از سیستم adaptive director و امکان جهت یابی اصوات هم از روبرو هم از پشت سر راحتی شنیدن اصوات از فواصل دور با بهره گیری از سیستم EDRC داررای ردیاب نویز و گفتار جهت افزایش وضوح گفتار در محیط های شلوغ سازگاری با FM و همچنین برخورداری از DAI برخورداری از برنامه تطابقی ویژه(ACCLIMATISATION) و سازگاری هرچه سریع تر فرد با سمعک برخورداری از SOUND DIARY و مانیتورینگ اصوات محیطی در حافظه سمعک CLEAR 220کلیر220 CLEAR 330کلیر330 CLEAR 440کلیر440 SUPER 220سوپر220 SUPER 440سوپر440 FLASHفلش PASSIONپشن MIND 220مایند220 MIND 330مایند330 MIND 440مایند440 REALریل Menuمنو
داستان مردی که روزی بی زحمت می خواست

هرسلیقه وایده ای دارید
در هرسطح علمی هستید
در هرصنعت وحرفه ای فعالیت میکنید
درهرکجای جهان پهناور زندگی میکنید
لطفا دقایقی از وقتتان را با ما سپری کنید
گردشگری داخل ایران - گردشگری خارج از ایران - سلامت - آشپزی - ایین خانواده وهمسرداری -آی تی  - خلاقیت - دیدنیها -آموزش زبان انگلیسی -بیو گرافی بزرگان وهنرمندان - عکسهای دیدنی وجالب -سخنان کوتاه - کلاسهای موفقیت -عناوین روزنامه ها وهزاران مطلب دیگر در
:

مردی در زمان حضرت داود(ع) ، پیوسته اینگونه دعا می کرد: خداوندا رزق و روزیِ بی زحمت و بدون کار به من عطا فرما . و این مرد سالها در خانه نشسته بود و این دعا را می کرد . مردم وقتی که دعاهای به ظاهر یاوه و بی اساس او را می شنیدند مسخره اش می کردند ، ولی او به مسخره کردن دیگران اهمیتی نمی داد و همچنان به کار دعا و نیایش و درخواستِ روزیِ بی زحمت مشغول بود . و اینگونه در تمام شهر معروف شده بود و مردم او را تنبل و کاهل می پنداشتند .

این دعا کردن مرد و مسخره کردن اهالی شهر همچنان ادامه داشت ، تا اینکه روزی که مشغول همین دعا در خانه بود، گاو بزرگ و تنومندی دوان دوان به درِ خانه او آمد و با ضرباتِ شاخِ ستبر و تیزش قفل و بندِ در را شکست و درونِ خانه شد و در حیاط ، روبروی مرد ایستاد. مرد که ابتدا تعجب کرده بود نگاهی به گاو کرد و بعدش ناگهان یاد دعایی افتاد که همیشه می کرد ، برای همین بی درنگ دست و پای آن حیوان را محکم بست و به تیغ تیز ، سرش را برید . سپس خدا را شکر کرد بیشتر از بابت اینکه متوجه شد خدا به او توجه دارد و بعدش نیز برای اینکه دعایش مستجاب شده بود و روزی بی زحمت به دست آورده بود .

مرد دعا کننده در همین حال و هوا بود که ناگهان مردی وارد خانه او شد که وقتی گاو را سر بریده دید بسیار افروخته شد و گریبانِ آن مرد فقیر را گرفت و به او گفت: ای بیرحم سنگدل ، چرا گاو مرا کشتی ؟! مرد فقیر که مبهوت شده بود نگاهی به مرد حمله برنده انداخت و گفت: من که گناهی ندارم . مدتی بود از خدا روزی حلال درخواست می کردم و اینک دعایم مستجاب شده است.

صاحب گاو که با شنیدن این جوابِ بظاهر سربالا سراپا خشم شده بود مرد فقیر را با ضرب و شتم ، به محکمه عدل حضرت داود (ع) برد . داود (ع) گفت: چه شده ؟ چه خبر است ؟ صاحب گاو در جواب سئوال حضرت گفت: ای پیامبر خدا به دادم برس که این مرد به جفا و ستم گاو مرا کشته است . آن حضرت رو به متهم کرد وگفت: چرا مال این مرد را تلف کردی؟ به چه دلیل شرعی و یا عرفی ، گاو او را کشتی؟ کشنده گاو گفت: ای داود ، من مدت هفت سال ، روز و شب از درگاه الهی درخواست می کردم که رزقی حلال و بی مشقت به من عطا فرما . این درخواست اجابت شد و من نه برایِ خوردنِ گوشت آن حیوان ، بلکه به شکرانه مقبول افتادن دعایم آن زبان بسته را ذبح کردم.

حضرت داود نبی(ع) پس از شنیدن توضیحات کشنده گاو گفت: این حرفها را کنار بگذار و برای اثبات ادعایت دلیل شرعی اقامه کن . آیا تو سزاوار می دانی که من در شهر ، سنت باطلی را بدعت بگذارم؟ این گاو را انصافا چه کسی به تو بخشید؟ آیا خودت آنرا خریدی یا وارث آنی؟ بنابراین برو مالِ این مرد را بده و یاوه گویی مکن ، و اگر تمکن مالی نداری باید بروی قرض کنی و حق او را بدهی و اینقدر هم دنبال بیهوده کاری مباش.

آن مرد فقیر پس از شنیدن حکم داود گفت: ای پادشاه ، تو نیز همان حرفی را به من می زنی که ستمکاران در حق من می گویند.

آن فقیر بینوا سر بر زمین نهاد و به درگاه الهی سجده کرد و گفت: ای خدایی که از سوز درون دلها آگاهی، این اخگر و التهاب درونی را که در دل من است به قلب داود نیز القاء فرما . این سخنان را گفت و شروع کرد به های های گریستن . و چنان گریست که دل حضرت داود(ع) برای او سوخت و از گریه های مرد فقیر منقلب شد.

بنابراین حضرت داود از صاحب گاو خواست فعلا یک روز مطالبه اش را از مرد فقیر عقب بیندازد و اجازه بدهد تا حضرت داود یک روز را بابت این دعوی تفکر کند.

خلاصه حضرت داود پس از استماع سخنان دو طرفِ دعوی به سوی محراب عبادت و خلوتگاه خود رفت و مدتی در کار این دو به تفکر سپری کرد و سرانجام وحی الهی در این باره رسید و حقیقت ماجرا بر او مکشوف گشت . داود(ع) از خلوتگاه بیرون آمد تا حکم نهایی خود را در این ماجرا اعلام کند .

او به صاحب گاو گفت: دست از دعاوی بی اساس خود بردار که حق با کشنده گاو است . نه تنها او ستمی درباره تو مرتکب نشده ، بلکه باید همه اموالت را نیز به او بدهی !

با شنیدن این حکم، آه و فغان صاحب گاو به آسمان بلند شد و دیوانه وار به این سو و آن سو می رفت و از مردم کمک می خواست. مردم نیز با کمال تعجب و رقت قلب، حق را به صاحب گاو می داند و او را مظلوم می انگاشتند ، از اینرو در حکم و داوری داود(ع) نیز شک کردند و اعتراض ها شروع شد . حضرت داود نیز ابتدا نخواست که اسرار را فاش کند ولی وقتی ناله و زاری صاحب گاو را دید و همچنین اعتراض مرد را نسبت به حکمش دید تصمیم گرفت که سر این حکم را فاش کند .

پس به مردم گفت برخیزید و با هم به صحرا برویم تا به شما ثابت کنم که حق از آنِ کیست . جملگی راهی شدند . رفتند و رفتند تا به درختی تناور و پر شاخ و برگ رسیدند ، در اینجا داود ایستاد و رو به مردم کرد و گفت: از زیر این درخت ، بوی خون به مشام من می رسد . این تبه کار(صاحب گاو) یکی از غلامان پدر این مرد(کشنده گاو) بوده و در سال های قبل ، پدر این مرد فقیر (کشنده گاو) را کشته و همه اموالش را تصاحب کرده است . راز این جنایت در طول سالیان ، پوشیده ماند، اما حرص و طمع این شخص(صاحب گاو) باعث شد که شکایت به محکمه من بیاورد و مظلوم نمایی کند و همین امر پرده از راز جنایتش برداشت. ( نکته ای که لازم است در اینجا تذکر بدهم این است که خون به ناحق ریخته هرگز هدر نمی رود، بلکه میل به جستجو و یافتن قاتل و سبب قتل در هر دلی پیدا می شود . یعنی خداوند طبع مردم را کنجکاو آفریده، از اینرو وقتی قتلی مشکوک رخ می دهد، بعضی از آنها شروع می کنند به جستجو و کنجکاوی تا بدانند سبب قتل چیست و قاتل کیست . حساسیت انسان ها درباره خونی که به نا حق ریخته می شود، وجدان های آدمیان را خود آگاه یا نا خودآگاه می شوراند. گویی قطرات آن خون ریخته شده از پیاله ای است که تمام خون های آدمیان را در یکجا جمع کرده اند. این حساسیت وجدانی نمی تواند جنبه طبیعی داشته باشد. بلکه ناشی از داوری خداوندی است که پیش از رستاخیز برای حفظ جان آدمیان و تلخی احساس نقص در پیکر مجموعه انسانها صورت می گیرد، زیرا انسان در حال اعتدال روانی با قطع نظر از اینکه کشته شدن یک انسان، ممکن است ضرری را هم بر او وارد سازد یا سودی را از دست او بگیرد یک حالت شکنجه روحی همراه با بهت پر معنایی را درون خود در می یابد که قابل تفسیر یا دلسوزی به همنوع و ستم طبیعی نیست.)

سپس داود(ع) رو به مردم کرد و گفت: این تبه کار برای تصاحب اموال پدر این مرد، او را با کارد می کشد و چون شتابزده بوده، جسد را همراه کارد در این ناحیه مدفون می کند. اینک زمین را حفر کنید تا حقیقت ماجرا بر شما کشف شود . مردم نیز بلافاصله خاکبرداری کردند و جسد را همراه کاردی یافتند که اسم صاحب گاو بر روی آن نوشته شده بود. مردم که از این داوری حضرت داود(ع) مدهوش شده بودند طبق دستور حضرت داود آن مرد تبه کار را گرفتند و در همان زیر درخت تناور، او را قصاص کردند تا درسی شود برای دیگران .

در این داستان آن مدعی گاو تمثیلی از نفس اماره انسان است که همه چیز را برای خودش می خواهد حال به هر قیمتی که باشد و کشنده گاو نیز در این داستان مظهر عقل است که باید راه صواب را از ناصواب تشخیص دهد . حضرت داود نیز در این داستان نماد حضرت حق است که عین عدالت است و هیچ چیزی از چشم او پنهان نیست و حکمش چه ما آگاهی پیدا کنیم و چه نه مطمئنا خود عدالت است.



=====================
خواص میوه ازگیل

 

ازگیل

میوه مؤثر در تقویت خون بدن ،ازگیل، میوه درختی است كه در اواخر پاییز و اوایل زمستان می رسد.گل های درخت ازگیل، سفید و میوه‌آن شبیه زالزالك است، با این تفاوت كه میوه ازگیل درشت تر و قهوه ای رنگ و طعمش شیرین و كمی گس است. هسته آن را می كارند و درخت ازگیل را به درخت گلابی نیز پیوند می زنند.
قمت های مورد استفاده درخت ازگیل، برگ و میوه آن است. اسم فارسی ازگیل «اردف» و «گیل»بوده است.

میوه مؤثر در تقویت خون بدن
ازگیل، میوه درختی است كه در اواخر پاییز و اوایل زمستان می رسد.گل های درخت ازگیل، سفید و میوه‌آن شبیه زالزالك است، با این تفاوت كه میوه ازگیل درشت تر و قهوه ای رنگ و طعمش شیرین و كمی گس است. هسته آن را می كارند و درخت ازگیل را به درخت گلابی نیز پیوند می زنند. قسمت های مورد استفاده درخت ازگیل، برگ و میوه آن است. اسم فارسی ازگیل «اردف» و «گیل»بوده است.

خواص ازگیل :
ازگیل سرشار از ویتامین های «ب» و «ث» و قند، تانن و سلولز و اسید سیتریك است.

ازگیل دارای مقدار زیادی هیدرات كربن است كه مولی انرژی است .

ازگیل دارای ماده ای به نام تانن است كه بهترین دارو برای درمان عفونت های روده بزرگ است.

ازگیل در تقویت خون بدن مؤثراست.

ویتامین «ب» ازگیل، اعصاب را تقویت می كند و از نظر تغذیه اهمیت دارد.

ازگیل را به صورت خام به عنوان میوه لذیذ، مطبوع و تقویت كننده مصرف می كنند و از آن شربت و كنسرو ازگیل تهیه می كنند.

مصرف ازگیل خام یا كنسرو ازگیل در معالجه اسهال ساده اثر قطعی دارد.

خورن ازگیل خام و خصوصاً نارس آن كه تانن بیشتری دارد در معالجه خونریزی های داخلی مانند:بواسیر، خونریزی رحمی و غیره اثر شفا بخش دارد.

ازگیل در معلجه ورم روده به كار می رود، به این منظور باید 230 گرم ازگیل رسیده را پس از جدا كردن پوست و دانه، در كمی شیر حل نموده و مصرف نمود.

در معالجه زخم دهان و تورم مخاط گلو مؤثر است.

ازگیل قبض كننده روده ها است. ازگیل كار روده ها را تنظیم می كند. ازگیل ادرار آوراست.

ازگیل دارای اسید مالیك، تانن، اسید سیتریك و اسید تاتاریك است و از نظر غذایی شبیه «به»است.

ازگیل میوه ای بسیار مقوی است زیرا قدرت اُسمزی خون را بالا می برد.

ازگیل به علت داشتن املاح سیتریك، رمالیكو تاتاریك، ترشی خون را از بین می برد.

ازگیل مواد معدی را مرتب می كند و برای اسهال بسیار مفید است.

میوه تازه و رسیده ازگیل یا كنسرو آن برای درمان اختلاق قاعدگی خانم ها كاملاً مفید است.

جوشانیده نیم گرم برگ ازگیل، سالك را درمان می كند.

جوشانده برگ ازگیل به صورت بالا،‌پوست های ظریف را تقویت میكند و برفك را معالجه می نماید.

غرغره كردن با جوشانده برگ ازگیل، آبسه دهان و گلو را درمان می كند. اگر هر روز سه بار با جوشانده برگ ازگیل غرغره شود، آنژین را معالجه می نماید


منبع:irannaz.com


==============

خواص جو

 

 

جو

 

 

خوردن دانه جو تشنگی را فرو می نشاند. تب را برطرف می کند و به عنوان مقوی و تونیک عمل می کند. و مالت در هضم غذاهای نشاسته ای خیلی کمک می کند و برای کاهش ترشح شیر کاربرد دارد.

جو گیاهی است یک ساله که ارتفاع ساقه استوانه ای آن بسته به ارقام مختلفه از ۱۰۰ ـ ۴۰ سانتی متر فرق می کند.

● خواص جو :

جو به طور کلی در طب سنتی به سه صورت مختلف استعمال می شود :

۱) جوی کامل که دانه با سبوس روی آن باشد و فقط دنباله آن را کنده باشند.

۲) جوی مقشر یا پوست گرفته که عملاً قسمتی از پوست آن گرفته شده است.

۳) جوی سفید کرده که تمام پوست و سبوس آن را گرفته و به صورت جوی سفید درآمده باشد که در اصطلاح به آن جوی مرواریدی می گویند.

جوی کامل معمولاً برای تهیه غرغره ها به کار می رودو در سایر موارد از جوی مقشر یا جوی کاملاً سفید استفاده می شود.

● خواص دارویی :

مالت جو کمک به هضم غذا می کندو مغذی است و سینه را نرم می کند ، برای معالجه سوء هاضمه تجویز شده است.

خوردن دانه جو تشنگی را فرو می نشاند. تب را برطرف می کند و به عنوان مقوی و تونیک عمل می کند. و مالت در هضم غذاهای نشاسته ای خیلی کمک می کند و برای کاهش ترشح شیر کاربرد دارد.

جو از نظر طبیعت طبق نظر حکمای سنتی سرد و خشک است و مواد مغذی آن از گندم کمتر است، ولی قابض و خشک کننده است. غلیان صفرا و خون را تسکین می دهد و تب های گرم و تب های سل را تقلیل می دهد. مضر مثانه است، از این نظر باید با روغن و انسیون خورده شود.

اگر جو مقشر را بپزند به حدی که جوها شکفته و خوب پخته شوند، ولی آن را نمالند و آن را صاف کرده و سردش کنند ماءالشعیر به دست می آید ؛ ماءالشعیر سرد و تر است. مسکن حدت خون ، صفرا ، اخلاط سوخته و تب ها و امراض گرم است. حرارت باطنی را تسکین می دهد و حرارت کند و عطش مفرط را فرو می نشاند و برای سل، زخم های ریه، ذات الجنب، سردرد گرم و امثال اینها نافع است.

زود هضم می شود ، مولد خون صالح است و به اصطلاح خونساز است ولی معده را سست می کند. برای آلات داخل شکم اشخاص سرد مزاج مضر است و نفاخ. از این نظر باید گل قند خورده شود و در مواردی که شکم بسته است، خوردن ماءالشعیر جایز نیست، و جمع بین ماءالشعیر سکنجبین نیز جایز نیست. اگر ماءالشعیر با نصف وزن جو آن ، خشخاش کوبیده مخلوط و مانند حریره شود، برای سردرد گرم مفید است و با عناب ، سپستان ، انجیر و پرسیاوشان برای درد سینه و سرفه مجرب است.

شیره جو که آن را کشک الشعیر گویند سرد مایل به خشک است و غلیظ تر از ماءالشعیر است و برای اسهال صفراوی و مزاج های گرم مفید است و غرغره با آن برای ورم گلو و درد گلو نافع است.

ضماد و آرد جو رادع است، ورم های سخت را تحلیل می برد، دمل های گرم را سر باز می کند و به تنهایی و یا مخلوط با هم وزن آرد جو و تخم پنیرک، برای سل ، ذات الجنب ، ورم های زیر بغل ، سینه ، پستان ، پشت گوش و سایر اعضا مفید است و ضماد آن با ریوند چینی برای ورم هایی که حرارت آنها در کمال حدت نباشد ، بسیار نافع است و با سرکه برای ورم های صفراوی و مخملک مفید است. اگر آرد جو نباشد ، جو مقشر را با آب و یا عصاره برگ های مناسب ساییده و استفاده کنید.

ضماد آرد جو با آب برای نقرس گرم و با آب گشنیز تازه برای تحلیل خنازیر و ورم های گرم سفت و ورم گلو نافع است.

آب پخته جو با سرکه برای جرب و خارش و آب برگ کاهو و نظایر آن برای سردرد ، ورم چشم ، باد سرخ و محکم کردن عضو شکسته نافع است. خوردن آرد جو با شکر غذای خوبی برای اطفال و مسکن عطش و التهاب است.

نان جو ثقیل الهضم و سنگین است و نفاخ. اگر خمیر آرد جو را بگذارند که ترش شود و در دوغ حل کنند و یک شب بگذارند بماند و بخورند برای تسکین غلیان خون صفراوی ، تشنگی مفرط ، قی صفراوی، تب های گرم ، اسهال صفراوی و خارش بسیار مفید است.

جو برای سرد مزاجان مضر است از این نظر باید با شکر خورده شود.

● نگاهی به تحقیقات علمی جدید در مورد خواص درمانی جو:

جو از روزگاران کهن همیشه به عنوان بسته ای از ترکیبات دارویی مفید برای بیماران قلبی و یبوست و دیگر اختلالات هاضمه و احتمالاً سرطان شناخته شده است.

▪ جو به عنوان دارویی برای عروق قلبی:

جو ، به نظر می رسد که از چند طریق در کاهش کلسترول مؤثر است. یکی این است که شبیه داروهای شیمیایی ضد کلسترول بازار، در مکانیسم ساخت کلسترول در کبد دخالت کرده و کلسترول را کاهش می دهد. محققان وزارت کشاورزی آمریکا در مرکز تحقیقات مادیسن سه ترکیب جداگانه در جو کشف کرده اند که قابلیت کبد در ساختن کلسترول نوع LDL را مهار می کند.( LDL جزوی از کلسترول است که مضر بوده و به رگ های خونی آسیب می رساند و منجر به حمله های قلبی می شود.)

در آزمایشی خوراندن جو به خوک موجب شده که کلسترول خون خوک تا ۱۸ در صد پایین بیاید و بدین ترتیب ، جو در کاهش کلسترول خون انسان نیز مؤثر است. تحقیقات دکتر روزماری نیومن استاد دانشگاه موتانا که بر روی عده ای از مردان داوطلب انجام شد، نشان داد که خوردن جو به صورت نان ، دانه پخت و کیک کلسترول خون آنها را به میزان محسوسی پایین آورده است.

این گروه پس از۶ هفته هر روز سه بار با غذای خود از خوراکی های جو استفاده کرده اند و پس از ۶ هفته کلسترول خون آنها ۱۵ در صد کاهش یافته است.آزمایشها نشان می دهد هر چقدر کلسترول خون بیشتر باشد، تأثیر رژیم جو در کاهش آن بیشتر است.

در آزمایش فوق گروه دیگری که طی همان مدت ۶ هفته از آرد گندم یا سبوس گندم به جای جو استفاده کرده بودند، هیچ کاهشی را در کلسترول خون نشان ندادند.

به نظر دکتر نیومن خاصیت کاهش کلسترول در خون ، حداقل قسمتی مدیون وجود مواد بتاگلوکان محلول در آن است. (مواد بتوگلوکان الیاف صمغی هستند که به خصوص در جو و یولاف(جو دو سر) به صورت قابل حل در آب حل می شود. این مواد نه فقط در پوسته نازک خارجی بلکه در داخل مغز دانه جو نیز وجود دارد.)

دکتر نیومن در حال حاضر با همکاری گروهی از دانشمندان سوئدی دست اندر کار اجرای تحقیقاتی هستند که معلوم کند کدام واریته جو از این نظر بهترین هستند یعنی کلسترول خون را بیشتر کاهش می دهند.

آزمایش هایی که در دانشکده پزشکی دانشگاه ویسکانسن شده نیز نشان می دهد که کپسول های حاوی روغن جو که محتوی عواملی برای کاهش قابلیت کلسترول سازی کبد هستند، به اشخاصی که پس از انفارکتوس عمل جراحی قلب کرده اند داده شده، موجب کاهش کلسترول خون آنها در حدود۱۸ـ ۹ در صد شده است.

▪ جو به عنوان ضد سرطان:

دکتر چارلز اسون ، دانشمند و کارشناس تغذیه در دانشگاه ویسکانسن، معتقد است که در دانه های گیاهان،مواد شیمیایی ضد سزطان وجود دارد و دکتر ترول ، یکی از صاحب نظران در رشته علوم تغذیه، نیز این نظریه را تدیید می کند. دکتر ترول می گوید مواد شیمیایی معروف به مهار کننده های پروتئاز که در دانه های گیاهی از جمله در جو وجود دارند، عوامل موجب سرطان را در بستر روده ها سرکوب می کنند و به این دلیل جو در ردیف مواد ضد سزطان قرار دارد.

▪ جو برای رفع یبوست:

گروهی از دانشمندان معتقدند جو برای یبوست بسیار مفید است. در آزمایشاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که هر چه بیشتر آرد جو را تصفیه کنند، یعنی بیشتر سبوس آن گرفته شود اثر شفابخش آن کمتر می شود. بهترین راه این است که جو با سبوس کامل به صورت آرد یا بلغور جو مصرف شود.

جو سفید کرده که اغلب در فروشگاه ها عرضه می شود، دارای آثار شفابخش کمتری به خصوص در رفع یبوست است. ولی به هر حال جو پوست کنده و بدن سبوس نیز از نظر مبارزه با بیماری های قلبی تا حدودی مفید است.

دانشمندان دانشگاه ویسکانسن توصیه می کنند برای این که از حداکثر خواص جو استفاده شود، حتی الامکان آرد کامل آن تهیه و مصرف شود، یعنی سبوس آن هیچ گرفته نشود زیرا ترکیبات ضد کلسترول جو بیشتر در پوسته خارجی یعنی در سبوس جو قرار دارد.

بر اساس نتایج پژوهشهای جدید، جو الیاف غذایی ذوب شونده زیادی دارد و میزان کلسترول بالای خون را بسیار کاهش می دهد. کلسترول بالا میزان خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. پژوهشگران خوردن روزانه جو را توصیه می کنند.
منبع:aftab.ir


===============
چرا برخی خانمها بیش از حد آرایش می کنند؟

وقتی زنی همیشه آرایش غلیظ می‌کند و به آرایش خود شدیداً وابسته است، نشان دهنده پیامی بسیار عمیق‌تر از جهات مختلف است.
 
زنی که آرایش غلیظ می‌کند و شدیداً به آن آرایش وابسته است (یعنی نمی‌تواند بدون آن نوع آرایش از خانه خارج شود)، نشان دهند این است که چیزی را پنهان می‌کند، چیزی که ممکن است فقط ظاهری نباشد (مثل چروک‌های پوست یا احساس عدم زیبایی).
 
آن زن چیزی از درون خود، وجود درونی خود را پنهان می‌کند. چیزی که درمورد آن احساس کمبود می‌کند، مثل اعتمادبه‌نفس، دوست داشتن و پذیرش خود.
یادتان باشد، ظاهر هر شخص تا حدی نشان دهنده درون اوست و اگر زنی قصد دارد چیزی را در ظاهر خود پنهان کند، منعکس‌کننده سطحی بسیار از ظریف‌تر از چیزی است که در درون خود می‌خواهد پنهان کند. 
 
برای خیلی خانم‌ها آرایش مثل یک پوشش، یک ماسک، تغییر قیافه، یک حفاظ می‌ماند. 
 
خیلی از خانم‌هایی که بخاطر اینکه تصور می‌کنند به اندازه کافی زیبا نیستند، به آرایش کردن های غلیظ  وابسته هستند، با اینکار در واقع افسوس و ناراحتی خود را بخاطر آسیب زدن به دیگران در جامعه بخاطر ظاهر نازیبایشان نشان می‌دهند.  با آن آرایش غلیظ می‌خواهند بگویند که از زشت بودن خود متاسف هستند.
 
خیلی ناراحت‌کننده است که زنان بسیاری در جامعه امروز تصور می‌کنند که باید چیزی را بپوشانند زیرا نشان می‌دهد که در ترس مداوم از دیده شدن به صورت طبیعی خود هستند. بدترین اتفاقی که ممکن است برای این افراد بیفتد این است که دیگران چیزی که زیر این لایه‌های ضخیم آرایش هست را ببینند -- خود واقعی آنها را.
 
این افراد به جای اینکه این مشکل را ریشه‌ای برطرف کنند، سعی در پنهان کردن آن دارند.
 
از نظر متافیزیکی، صورت (روی) به معنی رویارویی با چیزهای مختلف در زندگی بوده است و خیلی‌ها  واقعاً دوست ندارند با چیزی در زندگی رویارو شوند و خیلی وقت‌ها هم علت آن این است که این مسائل برای آنها دردناک است. ممکن است قبلاً توسط این مسائل ضربه خورده باشند و ازآنجاکه افراد ضعیفی هستند، به جای برخورد با این مسائل از آنها فرار می‌کنند. و هر چه بیشتر فرار می‌کنند، بیشتر با این مسائل روبه‌رو می‌شوند زیرا چیزی که از آن فرار کنیم، همیشه به دنبالمان می‌آید.
 
زنان ضعیف و ضربه‌خورده زیادی در دنیا هستند که طبیعتاً زیبا و جذاب هستند و وقتی مردان آنها را برای اهداف جنسی خود وارد زندگی‌شان می‌کنند، با این تصور که الهه زیبایی را اسیر کرده‌اند، با همه مشکلات و ناراحتی‌هایی که به دنبال آن صورت زیبا/باسن و سینه‌های برجسته، پاهای خوش فرم و … می‌آید مایوس شده و ضربه می‌خورند.
 
در مورد زنانی که بدنی زیبا اما صورتی زشت دارند صادق است که برای پوشاندن صورت خود از آرایش بسیار زیاد استفاده می‌کند. این هم همان است، این زن ضربه خورده است و از درون، ذهن، روح و روان آسیب دیده است.
 
یک زن می‌تواند صورت خود را بپوشاند اما نمی‌تواند مشکلات خود را پنهان کند زیرا به مرور زمان سر باز کرده و خود را نشان خواهند داد.
 
اگر مشکلات و مسائل زنی بررسی نشده و حل نشود، به بخشی از شخصیت او تبدیل شده و قادر به سرکوب کردن آنها نخواهد بود درست مثل اینکه نمی‌توانید شخصیت و طبیعت خود را سرکوب کنید زیرا شامل رفتارهای شماست و رفتارها و اعمال شما در ارتباط با احساساتتان می‌باشد.
 
همه انسان‌ها محرک‌های احساسی دارند که ممکن است مورد آسیب قرار گیرند و وقتی آسیب ببینند، واکنشی از عمق وجود ما و از هسته مرکزی‌مان صورت گرفته که نشاندهنده چیزی جز حقیقت نخواهد بود، چه زشت و چه زیبا، و به همین دلیل است که نمی‌توانید خود واقعی‌تان را مخفی کنید، چه سالم باشد و چه ناسالم.
 
در آخر باید بگوییم، از آنجا که همیشه برای هر قانونی استثناهایی هم وجود دارد، درمورد زنانی که آرایش غلیظ می‌کنند هم استثنا وجود دارد. خیلی از زن‌ها به دلایل بسیار پیش‌پا افتاده و ابتدایی دوست دارند زیاد آرایش کنند اما سرشار از اعتمادبه‌نفس هستند و خود را بسیار دوست داشته و پذیرفته‌اند.
 
درنتیجه، تجربیات آنها در زندگی کاملاً متفاوت است زیرا از درون قوی هستند.



>>مردمان
http://www.zarrehbin.ir/files/slide/1400140836.jpg
مطالب پیشنهادی نشریه ذره بین:



آگهیهای خودرا اعم ازخودرو،ملک و......... به صورت رایگان در سایت ذره بین درج نمایید

  لطفا برروی تصویر ذیل کلیک نمایید

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSo9c8BSJbbB0ckWmrn8M4GNt4wycfBJ4jHG8-M9pAlf9gliVZFnQ

برای ارسال تبلیغات پیامکی واطلاع رسانی خود از پنل پیامکی ذره بین استفاده نمایید
 

لطفاجهت اطلاع از مشخصات سامانه اس ام اس ذره بین
بر روی تصویر ذیل کلیک نمایید

http://www.zarrehbin.com/files/main_ads/1401435123.png

دیدگاه های کاربران
برای این آگهی دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

  • *
  • *
  • *
  • *
  •   
نشریه الکترونیکی سه هزار